IndeksIndeks  CalendarCalendar  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

Share | 
 

 Jak napisać dobrego posta?

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Zero

Ionia

avatar

Liczba postów : 140
Join date : 26/07/2014

PisanieTemat: Jak napisać dobrego posta?   Sob Lut 07, 2015 1:28 pm

Posty i tematy
Posty
    Pisanie postów dla jednych jest niezwykle proste, a dla innych bywa czarną magią. Na samym początku zaczynasz albo u MG na fabule przez niego kierowanej, albo wśród innych graczy. Biorąc pod uwagę pierwszy wybór, dopiero po wypełnionej fabule gracz może dołączyć do pozostałych osób na forum, aby kreować swój wątek fabularny, lub kreować wątki innych. Jednakże musi pamiętać o pewnych ograniczeniach strefowych (ktoś z Demacii nie powinien pojawiać się w Noxus i odwrotnie), a także ograniczeniach transportowych. Należy również pamiętać, że w poście musi się znaleźć co najmniej 6 zdań.


Forma pisania postów na fabule:
  • - Dialogi rozpoczynamy od myślnika i stosujemy pogrubienie - dopiero po myślniku można pisać dalszy opis. Gracz może również wyróżnić wypowiedź swojej postaci kolorem zamiast pogrubienia (lub z pogrubieniem).
  • Czynności i pozostałe opisy piszemy normalnie.
  • "Myśli muszą zostać umieszczone w cudzysłowie i pochylone kursywą"


Przykłady postów:
Cytat :
Gracz 1:
Podeszła do chłopaka wolnym krokiem, obserwując jednocześnie wszystko wokół. Jej ręce były ułożone z tyłu, lekko muskając wierzchnią stroną palców paska. "Mam nadzieję, że wie, o co mi chodzi" - pomyślała, a wiatr rozwiał łagodnie jej włosy. Nie zwracała uwagi na to, co się dzieje wokół, teraz skupiała swoją uwagę tylko i wyłącznie na nim.
- Pamiętasz, co wczoraj zaszło w sali? Mam pustkę w głowie - zapytała się jego, uśmiechając nieznacznie, a za razem blado. Prawdopodobnie, mówiąc "sala" miała na myśli czyjś pokój, albo po prostu salę balową. Zmrużyła oczy, opuszczając głowę. Dla niej było to ważne, chociaż była tam. Pomimo tego miała pustkę w głowie, jeśli chodzi o dzień wczorajszy.

Gracz 2:
Widząc ją podchodzącą do swojej osoby, cofnął się o krok, jakby był nieco jej przestraszony. Nie tyle, co jej osoby, a jej postawy. Widział w tym coś dziwnego, a za razem strasznie podejrzanego. A jako, że dzieliła ich niewielka odległość już przed jej podejściem do niego, praktycznie do niego przylgnęła, więc musiał odgiąć się nieznacznie w tył, aby przypadkiem ich twarze się nie zetknęły. "Tylko o to jej chodzi? O wczorajszą imprezę?"
- Znaczy się... - zaciął się w pół słowa, rozszerzając znacznie bardziej swoje powieki - Niby jak to możliwe, że nie pamiętasz? - dodał po chwili. - Wczoraj w sali... zaczęła się impreza, wszyscy się porozpijali, a że to był dzień wolny, to każdy się włączył do tej zabawy, nawet Ty... M-masz słabą głowę, nie? Szybko zasnęłaś... A oni się dorwali do markerów, nie mając nawet do kobiet szacunku.

Tematy
    Tworzenie tematów przez użytkownika ograniczone jest jedynie do tworzenia swoich mieszkań oraz pokoi mieszkalnych. Aby stworzyć temat będący czymś innym niż lokum mieszkalnym, należy poprosić o to MG i najlepiej wysłać do niego cały opis miejsca, oczywiście zgodny z zasadami pisania postów na forum (minimum 6 zdań złożonych). Poza tym - lokacje powstają na potrzeby misji i fabuł, jeśli takowych nie ma, a także w niektórych panuje specjalny system przenoszenia się. Między innymi z portów możesz się dostać do innych lokacji na Valoran, z bram możesz opuścić miasto, a także do niego wejść. Inny system jest na Shadow Isles, gdzie tylko przechodząc przez dane lokacje, można dostać się do celu podróży.


Fabuły
    Fabuły są naszym głównym sposobem na rozwój postaci, poza walkami oczywiście. W tym podpunkcie chodzi nam głównie o fabuły z MG, nie z innymi graczami. Na taką fabułę można zapisać się w odpowiednim dziale (Przydział MG), bezpośrednio u danego MG lub w temacie ogólnym, aby mieć pewne korzyści - możliwość zmierzenia się z daną postacią, możliwość wypełnienia jakiegoś arcyważnego zadania, czy też po prostu spotkanie z NPC z przeszłości, którego głowę należy przynieść na tacy do naszego władcy. Oczywiście, każda fabuła może się jednak skończyć źle. Jeśli za bardzo przecenimy nasze siły i pójdziemy na zbyt potężnego przeciwnika, nie powinniśmy się dziwić, że jesteśmy co rusz jedną nogą w grobie.Tak, nasza postać może zginąć. Istnieją dwa przypadki, gdy postać może zostać uśmiercona: pisemna prośba do administratora/MG o zabicie postaci w najbliższej walce z graczem/NPC lub wybranie się na zbyt ciężką fabułę typu próba zabicia Jarvana IV czy też Jericho Swaina. Są to tylko przykłady, niezwykle dobrze chronione ze względu na własną pozycję, więc ich zabicie jest piekielnie trudne, tak więc... pójście na takich przeciwników z miejsca startowego jest niczym wymierzenie kary śmierci naszej postaci.


Walki
Walka Gracz vs NPC
    System walki nie jest zbyt ciężki w tym przypadku, gdyż walczy się przeciwko bohaterowi kierowanemu przez Mistrza Gry. Najważniejszym jednak punktem przy organizacji tego typu walki są czasowniki niedokonane, czyli wszelkie próby, starania i tym podobne. Należy opisywać każdy ruch najlepiej, jak to możliwe i starać się pisać więcej niż 8 zdań, gdyż od tego zależy ogólna nagroda za walkę.Walka Gracz vs Gracz zostanie opisana w oddzielnym temacie, gdyż jest tam dużo do omówienia.


Przykład walki z NPC:
Cytat :
MG (NPC):
Jak się okazało, Gracz natrafił za rogiem budynku na szajkę bandytów rozliczających się po udanej akcji na bank. Rozdzielali między sobą worki pieniędzy ukradzione z tejże instytucji. Co rusz słychać było jakieś szmery z ich strony, ciągle o czymś nawijali, ale to nie zaszkodziło im, aby usłyszeć Gracza. Momentalnie z zaułka wybiegło trzech, atakując go frontalnie głównie za pomocą pięści, celując w klatkę piersiową i twarz. Pierwszy, który wyleciał idealnie trafił to w głowę, zostawiając mu na policzku sporego siniaka i na moment go oszołomił, zmuszając do wycofania się o kilka kroków. Dwóch stało zaraz za nim, robiąc za bodyguarda.
- Co, mamusia nie nauczyła, że nie wolno podsłuchiwać, gnojku?! - zawołał ten, którego pięść zdołał poczuć na swojej skórze.

Gracz:
Nie spodziewał się, że szajkę spotka tak prędko, więc starał się jakoś nie zrobić jakiegoś większego hałasu. Jednak to mu się nie udało, więc zaraz mógł ujrzeć kupę mięśni pędzącą na niego. Oberwał w twarz, która zaraz mu powędrowała gdzieś na bok, a on zrobił kilka kroków w tył. Otarł usta, po których coś spłynęło na brodę, pochylając się przy tym nieznacznie. Spoglądał się na nich z nienawiścią.
- Owszem, nauczyła, a tobie nic do tego - powiedział, niemalże to wysyczał niczym wąż, po czym natarł na nich. Stara się wyskoczyć w przód, upaść tuż przed nimi prosto na ręce i odbić się tuż nad nimi, aby zaraz, w czasie obrotu spróbować sprzedać im kopniaka w głowę. Jeśli ten ruch w powietrzu nie zadziałał, po prostu ląduje za nimi i łapiąc tego najbardziej z lewej po głowie, przybija czołem w łeb tego stojącego po środku. Tym z prawej zajmuje się sam, wymierzając w jego stronę serię sierpowych i prostych naprzemiennie, póki nie zdecyduje się zaniechać walki.

Wszystkie powyższe przykłady niekoniecznie mogą odwzorowywać mechanikę zawartą na forum poza najważniejszymi aspektami, przy których zostały przytoczone.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora http://lol-lastbastion.forumpl.net
 

Jak napisać dobrego posta?

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
The Last Bastion :: Institute of War :: Mechanika Forum-